Wednesday, March 25, 2009

5 Perkara Mengenai Fahim

Hari ini aku nak kongsi bende yang pertama yang korang patut tahu untuk fahami Fahim.

1) Mak
~ Nama mak aku Suriati binti Ali, mak lahir kat penang tapi banyak menetap di Kg. Pandan KL. orangnya sangat baik dan sangat peramah. kalo kat UTM Johor tu, sumer otai2 kat situ kenal ngan mak aku (org panggil mak aku Kak Ucu). Mak aku taklah ada pangkat besar tapi ramai giler org kenal mak. Aku belegar2 kat UTM tu mesti ade org repot kat mak aku. Mak sangat memahami apa yang kami sebagai anak mahu dalam kehidupan kiteorg. Mak tak pernah pun suruh kite org jadi apa yang mak nak, tapi mak selalu galakkan sahaja apa yang anak-anaknya mahukan. walaupun mak kadang2 tak paham pun apa yang kite org nak...

Apa yang mak selalu sembunyikan dari abah,
Mak ni sebenarnya seorang yang sangat berani dan tabah, dalam pergaulan mak selalunya lebih dari abah.( kalau ada benda yang perlu berhadapan dengan org, mak jugak yang kene buat ).. mak pernah cerita kat kiteorg dulu yang abah suruh mak yang pegi 'Bank In' duit sebab...tau2 la ek..hehehe

p/s: walaupun mak tak punya banyak harta, tetapi mak mesti pastikan anak-anak mak hidup dalam kesenangan (selagi mak masih hidup).... aku hanya nak bagi tahu satu dunia yang Aku Sangat Sayang pada MAK..

1 comment:

  1. yayaya.semua sayang mak.sayang mak nta+mak ana gak.ngee.

    ReplyDelete