Thursday, March 26, 2009

Boleh ke Ek ?

hari ini aku tak sambung tajuk semalam tu, mungkin akan disambung balik kalau ada kesempatan yang sesuai... ;P

tapi hari ini aku nak kongsi satu benda lain yang aku baru sedari.....

aku malam tadi pergi makan dekat restoran seksyen tujuh. tak tahu nak order apa, aku order je nasi pattaya dengan nescafe ais.lepas tu, biasa la masa makan aku akan ketepikan suma bahan yang aku alergik ;P... walaupun sekecik mana pun bahan tu, aku mesti ketepikan. dah jadi macam tabiat pulak, walau dah beso tetap jugak taknak makan behan tu. tapi kan, aku pernah makan ngan membe2 abang aku. sorang membe abang aku ni bawak la awek die. sedang aku dalam usaha nak ketepikan bahan2 tu, awek kpd membe abg aku ni tetibe je di cakap,sampai sekarang aku ingat :

tak makan sayur.... comel nye

tapi hari ini bukan tu yang aku nak tulis tapi sebenarnya aku nak cakap yang aku cari sahabat dan membe, macam gak macam mana aku makan. aku akan makan bahan yang aku nak je. bahan yang akan buat aku berselera nak makan. bukan makan sekadar nak isikan perut kalau lapar. makan ia mempunyai kenikmatan yang tersendiri. macam tu la aku rase hidup aku skang ni. aku akan membe yang betul2 utk aku dan bukan sekadar untuk memenuhi kehidupan aku saja..

tapi,

korang rase aku ni patut ke buat macam tu, sebab ada orang kata aku ni belagak pulak, macam hebat sangat.. ape yang korang rase ek... boleh ke Ek?

3 comments:

  1. tak kot.kalau macam tu kenapa DIA ciptakan kita ni ada macam jenis.mereka ni kan saling lengkap melengkapi.hoho.

    ReplyDelete
  2. hmm..cm xptot j..
    ana pun jnis xmkn syor+bwg n etc bhn yg ana rase xbpe bknan d lidah..tp,,cube pk eh,, ana xmkn bwg, tp mcamane rse nasi goreng tanpa bwg tu eh?? tentunye tak sedaplah nasi goreng tu kn??

    ReplyDelete
  3. Just appreciate ur surrounding
    cuz u never noe their value in future..
    iye dok?

    ReplyDelete